آخرین اخبار
کد مطلب: 80482
شمارش معکوس براي شليک باور/ انتشار اولين تصاوير از موشک و رادار «باور۳۷۳»
تاریخ انتشار : 1393/06/07 22:23:36
نمایش : 2285
اولين تصاوير از موشک و رادار سامانه پدافندي برد بلند باور373 منتشر شد.

به گزارش سلام لردگان  به نقل از فارس، اولين تصاوير از سامانه موشکي پدافندي بُرد بلند ايراني «باور 373» منتشر شد.

اين براي اولين بار است که تصاويري از سامانه موشکي ايراني به عنوان يکي از جايگزين‌هاي S300 روسي منتشر مي‌شود و مي تواند پيامي براي جهانيان مبني بر خودکفايي و توانمندي نيروهاي مسلح کشورمان در حفاظت از آسمان کشور باشد.

موشک سامانه پدافندي برد بلند باور 373

در پي عهدشکني روس‌ها در واگذاري سامانه موشکي S300 به ايران، متخصصان کشورمان اقدام به طراحي و ساخت سامانه موشکي برد بلندي در سطح و توان سامانه S300 کردند.

رادار سامانه پدافندي برد بلند باور373

اين خبر را امير فرزاد اسماعيلي فرمانده قرارگاه پدافند هوايي خاتم‌الانبياء(ص) در گفتگو با خبرگزاري فارس در سال 90 اعلام کرده بود.

رادار سامانه پدافندي برد بلند باور373

در جريان خريد اين سامانه از روسيه، طرف ايراني تمام مفاد قرارداد را تا سال 2007 به صورت کامل اجرا کرد و هيچ مورد شبهه‌ برانگيزي وجود نداشت و قرار بود اين سامانه واگذار شود که البته به دليل شيطنت دولت‌هاي غربي، اين کار صورت نگرفت و اين پرونده هم اکنون توسط وزارت دفاع پيگيري مي‌شود.

در همان ابتدا و زماني که اولين بحث‌ها مبني بر تحويل ندادن S300 از سوي روسيه مطرح شد، نيروهاي ايراني هنوز در اين کشور در حال طي دوره بودند که مقام معظم رهبري به وزارت دفاع دستور دادند «برويد و خودتان اين کار را ملي کنيد».

نمايش نمونه اوليه باور در يکي از رژه‌هاي نيروهاي مسلح

از آن زمان، اين موضوع  در دستور کار قرار گرفت و  طراحي مفهومي آن در وزارت دفاع، قرارگاه خاتم‌الانبيا(ص) و برخي مراکز علمي و دانشگاهي کشور آغاز شد.

طبق اعلام قبلي مسئولان دفاعي کشور، قرار است در اين سامانه از 2 يا 3 نوع موشک در لايه‌هاي مختلف استفاده شود.

فرمانده قرارگاه پدافند هوايي همچنين با بيان اينکه زيرساختهاي پروژه «باور 373» با رفع موانع گلوگاهي، کاملا مرتفع شده، از پايان کار ساخت اين سامانه مدرن تا پايان برنامه 5 ساله پنجم خبر داد و گفت: اميدواريم تا پايان اين برنامه بتوانيم يک سيستم خيلي خوب و توانمندتر از S300 را در چرخه پدافند هوايي شاهد باشيم.

برنامه 5 ساله پنجم که يکي از موارد آن ارتقاء کمي و کيفي سامانه پدافند هوايي کشور و ايجاد هماهنگي تحت نظر قرارگاه پدافند هوايي حضرت خاتم الانبياء (ص) است، سال 94 به پايان خواهد رسيد.

S300 يک سامانه مدرن موشکي پدافند هوايي ساخت روسيه است که براي مقابله با اهداف در ارتفاع بالا مورد استفاده قرار مي‌گيرد. اين سامانه مي‌تواند همزمان حدود 100 هدف را رهگيري و تعدادي از آنها (در برخي موارد 6 هدف و در انواع ديگر 24 هدف) را منهدم کند.

سامانه موشکي S300 روسي

بر اساس تصاوير منتشر شده، براي اولين بار رادار ردگير، گشت و شناسايي آرايه فازي برد بلند باور 373 و موشک بکارگرفته شده در اين سامانه در نمايشگاه صنعت دفاعي وزارت دفاع به نمايش درآمده است که مي‌تواند گوياي اين باشد که اين سامانه استراتژيک پدافندي به زودي به چرخه عملياتي شبکه پدافند يکپارچه کشور تحويل خواهد شد.

انتهاي پيام/

 
 
 
ارسال کننده
ایمیل
متن
 



جهت عضويت در کانال های خبري سلام لردگان روی تصاویر کليک کنيد
پیوند
سايت رهبري

دولت

مجلس